16 Kasım’da WTCC 2008 sezonunun son ayağı olan Macau yarışı, Borusan Otomotiv Motorsport için oldukça başarılı bir sezon bitirişi oldu. WTCC’nin ilk ve tek Türk takımı, elde ettiği başarıyla, Dünya şampiyonasında da iddialı olabileceğimizi gösterdi.
Macau’daki son yarışta 12 bağımsız pilot start aldı. Sıralama turlarında kaza yapan ve bu yüzden çok az tur atabilen İbrahim Okyay, 12 pilot arasında dokuzuncu sırada start almaya hak kazandı. Borusan Otomotiv Motorsport teknik ekibi bütün gece çalışarak çok zor bir işi başardı ve Okyay’ın arkası ağır hasar alan otomobilini Pazar günkü yarışa yetiştirdi.
İbrahim Okyay, Pazar günü yapılan birinci yarışta toplamda 24:26.964’lük derece ile dördüncü sırada finişi gördü. İkinci yarışta ise üçüncü sıradayken Hollandalı pilot Jaap Van Lagen arkadan çarparak Okyay’ın otomobilinin egzoz sistemine hasar verdi.
Bu kaza yüzünden otomobilinin motor gücünde %20’lik bir kayıp yaşayan İbrahim Okyay, buna rağmen sadece 1 sıra kaybederek ikinci yarışı da 24:56.757’lik derece ile dördüncü sırada bitirmeyi başardı.
WTCC ve Türkiye Pist Şampiyonası’nda başarı üstüne başarı
Borusan Otomotiv Motorsport bu yarışta genel klasmanda 10. olarak bir dünya pist şampiyonasındaki en iyi genel klasman derecesine ulaşan ilk ve tek Türk takımı oldu. Ayrıca 12 yarışta topladığı puanlarla WTCC Teams Trophy’de (Takımlar Kupası) start alan 11 takım arasında da 5. olarak tarihi bir başarı yakaladı. Borusan Otomotiv Motorsport’un başarısı bunlarla da kalmadı. İbrahim Okyay, WTCC Independents Trophy’de (Bağımsız Pilotlar ) start alan 15 farklı ülkeden toplam 28 pilot arasında 6. olarak oldukça önemli bir başarıya imza attı. WTCC 2009 sezonu, 8 Mart Brezilya/Curitiba yarışı ile başlayacak.
Türkiye Pist Şampiyonası da Borusan Otomotiv Motorsport pilotu Aytaç Biter’in süper gruptaki şampiyonluğuyla sonuçlandı. Böylece Borusan Otomotiv Motorsport, daha ilk yılında Türkiye’de ve Dünyada amaçladığı hedeflere eksiksiz olarak ulaşmış oldu.